Deutsche Messe AG, sa sedištem u Hanoveru u Nemačkoj, predstavlja jednu od najvećih svetskih kompanija za organizaciju sajmova. Kompanija poseduje obimno iskustvo i stručnost u planiranju i realizaciji oko 100 sajmova i izložbi godišnje na kojima u proseku učestvuje oko 25.000 izlagača, 2 miliona posetilaca i 15.000 novinara iz celog sveta.
Sa ostvarenim poslovnim prihodom od 312 miliona evra u 2013. godini, više od 1.000 zaposlenih, globalnom mrežom od ukupno 66 filijala i stranih partnera u 110 zemalja i izložbenim centrom površine od 1 milion m2 (odnosno 130 fudbalskih terena) Deutsche Messe organizuje sajmove i izložbe, kako u Nemačkoj, tako i širom sveta.
Izložbeni prostor obuhvata 496.000 m² zatvorenog prostora i 58.000 m² površine pod otvorenim nebom, 26 hala i paviljona i konferencijsku salu sa 35 fukcionalnih prostorija što ga čini najvećim sajmištem na svetu.
Akcenat poslovanja kompanije je na organizovanju međunarodnih sajmova za kapitalna dobra. Centar je za predstavljanje i lansiranje najnovijih tehnologija i trendova u industriji.
Pored svoje stručnosti u organizovanju sajmova, Deutsche Messe pruža izlagačima kvalitetan asortiman usluga i konstantnu podršku pre, u toku i nakon njihovog sajmskog izlaganja. Kompanija, takođe, aktivno učestvuje i u razvoju važnih oblasti – od razvoja liderstva i edukacije menadžera do regionalnog razvoja i promovisanje grada Hanovera, što ukazuje na njenu posvećenost i društvenu odgovornost.
Uz pomoć svojih filijala u svetu Deutsche Messe organizuje sajmove na svim kontinentima.
Deutsche Messe filijale u svetu:
- Hannover Fairs International
- Hannover Fairs Australia
- Hannover Fairs Sulamérica
- Hannover Fairs Turkey Fuarcılık A.Ş.
- Hannover Milano Fairs India
- Hannover Milano Fairs China
- Hannover Milano Fairs Shanghai
- Hannover Fairs USA
- OOO Deutsche Messe RUS
Među mnogobrojnim sajmovima koje organizuje DMAG , kao najznačajniji izdvajaju se:
- Hannover Messe – Vodeći svetski sajam industrijskih tehnologija
- EMO Hannover – Vodeći svetski sajam tehnologije za obradu metala
- CeMAT – Vodeći svetski sajam intralogistike
- Domotex – Vodeći svetski sajam tepiha i podnih obloga
- Ligna – Međunarodni sajam šumarstva i drvne industrije
- Biotechnica – Vodeći svetski sajam za biotehnologiju i prirodne nauke
- INTERSCHUTZ– Međunarodni sajam opreme za zaštitu od požara i katastrofa, spašavanje i bezbednost
Istorija
Sajamski prostor prvobitno je korišćen u vazduhoplovne svrhe. Posle Drugog svetskog rata britanska vlada u okupiranoj Nemačkoj nastojala je da održi sajam tražeći novu dobru lokaciju pošto je tradicionalno nemačko sajmište u Lajpcigu bilo pod Sovjetkom okupacionom zonom. Hangari u Laatzen-u, južno od Hanovera, razmotreni su kao pogodno mesto za ovu svrhu, te je tako sajam u Hanoveru, tada poznat kao Exportmesse, prvi put održan 1947. godine sa namerom da promoviše ekonomski oporavak u Bizoni. Koncept se pokazao kao uspešan, a sajmište je utvrđeno za stalan izložbeni prostor koje je godinama raslo i razvijalo se.
1947 – Osnovana kompanija Deutsche Messe AG
Deutsche Messe AG je osnovana 16. avgusta 1947. godine pod imenom „Deutsche Messe- und Ausstellungs- AG“ sa registrovanim kapitalom od 1,2 miliona nemačkih maraka. Inicijativa je potekla od britanskih okupacionih snaga. Cilj je bio postaviti nemačku ekonomiju ponovo na noge sa naglaskom na jačanje njenog izvoza. Nakon 21 dana, potpisivanjem 1.934 izvoznih ugovora u vrednosti od 31,6 miliona američkih dolara, “Hannover Export Fair” je doživeo svoj uspeh.
1950 – Prvi inostarni izlagači učestvuju na nemačkom sajmu
U početku su gotovo svi bili skeptični hoće li Hanover uspeti da zameni Lajpcig – prethodno tradicionalno nemačko sajmište. Ali u godinama koje su usledile, Hannover Messe je postao simbol za nemačko ekonomsko čudo. Već 1948. uspostavljena je prva telefonska konekcija između hanoverskog sajmišta i Njujorka, a 1950. su prvi izlagači iz inostranstava učestvovali na preimenovanom sajmu “Deutsche Industrie-Messe”. Godine 1961. zvanično je prihvaćen naziv “HANNOVER MESSE”, a ovaj sajam je ubrzo postao renomirani događaj svetske klase za unakrsnu komunikaciju između tehnologije i industrije.
1985 – Otvorena je filijala “HANNOVER MESSE international” (HMI)
Filijala je 1981. godine otvorena prvobitno kao divizija matične kompanije da bi se 1985. godine inkorporirala u nezavisnu kompaniju koja dizajnira i organizuje samostalno industrijske i trgovinske sajmove u svetu.
1986 – Odvajanje CeBIT-a od HANNOVER MESSE
Nakon odvajanja CeBIT-a od sajma Hannover Messe 1986. oba sajma su postala vodeće svetske izložbe. Ostali sajmovi koji su se regularno održavali na sajmištu u Hanoveru postali su svetski lideri u okviru svojih industrija.
1987 – Kompanija je preimenovana u “Deutsche Messe AG”
Svetska izložba EXPO 2000
U periodu 1990-2000. godine dešavale su se velike promene u infrastrukturi sa novim investiranjem u izložbeni prostor, vrednim ukupno 1,6 milijardi nemačkih maraka. Deutsche Messe AG trpi veliko preuređenje u pripremi za Expo 2000 koji je na kraju bio izuzetno dobro organizovan. Deutsche Messe AG postaje vlasnik najvećeg modernog i prostranog sajamskog objekta u svetu.
2004 – Deutsche Messe u doba globalizacije
Deutsche Messe je odgovorio na globalizaciju svojim portfoliom od 27 inostranih sajmova. Bio je to period obeležen kroz tri velika trenda: Nemačka je bila svetski lider u izvozu, EU i NATO su širila svoja savezništva u Istočnoj Evropi, CeBIT, HANNOVER MESSE, BIOTECHNICA i DOMOTEX su ostali vodeći sajmovi koje Deutsche Messe organizuje i ostvarili su značajan udeo na tržištu Kine, Jugoistočne Azije, Australije, Indije, Brazila, Turske i SAD-a.
2005 – Najbolje ostvarene performanse od osnivanja kompanije
Sa ukupno 11 međunarodnih sajmova održanih u Hanoveru, 2005. je zabeležena kao najjača sajamska godina u istoriji kompanije. Pored učvršćivanja i širenja svoje mreže sajmova u Hanoveru, DMAG takođe teži širenju svog poslovanja i u svetu. Preko svojih filijala u svetu pomaže izvozno orijentisanim preduzećima da ostvare dodatni rast. U svim svojim aktivnostima, DMAG posluje na nezavisnoj bazi, bez korišćenja javnih sredstava.
2008 – Zajednički poduhvat sa kompanijom Fiera Milano
Sa namerom da ojača svoju stratešku orijentaciju na stranim tržištima, Deutsche Messe ulazi u zajednički poduhvat sa sveskim liderom broj dva u organizaciji sajmova, Fiera Milano. Dve kompanije su se nadale da kroz zajednički napor i znanje steknu svoje uporište na rastućim tržištima u Rusiji, Kini i Indiji i ojačaju svoju tržišnu poziciju.
Kvalitet, ne kvantitet – CeBIT menja pravac
Svetski vodeći sajam digitalne industrije je pokrenuo novi program. Predavanja i stručne manifestacije dale su dodatni kvalitet sajmu i doprinele rastu broja stručnih posetilaca. CeBIT je skraćen sa sedam na šest dana. Pitanje očuvanja životne sredine je prvi put uvršćeno u agendu sajma kao ključna tema “Green IT”. Predstavljanje novog koncepta se pokazalo kao dobar potez. U šest dana sajma obavljeno je više od 10 miliona poslovnih razgovora, inicirano bezbroj investicionih odluka i zaključeno ugovora.
Najbolji ostvareni poslovni rezultat od osnivanja kompanije
Sa 106 organizovanih različitih manifestacija koje su privukle više od 39.000 izlagača i 3,22 miliona posetilaca iz sveta, Deutsche Messe je među svetskim liderima koji organizuju vodeće međunarodne sajmove.
2009 – Ekspanzija: Osnivanje SNIEC-a
Uprkos svetskoj ekonomskoj krizi, aktivnosti usmerene na dalji razvoj novog međunarodnog izložbenog centra u Šangaju “Shanghai New International Expo Center” (SNIEC) su nastavljene. Nakon što je objekat prvi put otvoren 2001. godine, pokazao se kao najvažniji sajamski i izložbeni centar u Kini.
Kineske filijale slave deset godina postojanja
Osnovano od strane Deutsche Messe 1999, Hannover Fairs Shanghai Ltd, koje danas posluje pod imenom Hannover Milano Fairs Shanghai Ltd, proslavlja svojih deset godina uspešnog poslovanja. Tokom ovog perioda imalo je veliki uticaj na kinesko tržište sajmova. Danas organizuje godišnje 15 manifestacija u najvećim kineskim centrima ekonomije, kao što su Šangaj, Peking, Čengdu i Guangdžou.
2009 – Deutsche Messe jača vezu sa Japanom
Kompanija jača svoj uticaj na japanskom tržištu osnivanjem lokalne filijale. Deutsche Messe Japan K.K. je pokrenut sa namerom da intenzivira regrutovanje japanskih izlagača i posetilaca za razne sajmove koji se organizuju u Hanoveru i razvije mrežu kontakata sa najvećim japanskim kompanijama.
2010 – Širenje biznisa na strana tržišta i restruktuiranje
Deutsche Messe je uključio 13 novih sajmova u svoj portfolio sajmova izvan Nemačke. Tu spade i prva HANNOVER MESSE franšiza u Moskvi, nastala saradnjom Deutsche Messe sa lokalnim partnerom. Manifestacije na inostranim tržištima pokazale su se vrlo uspešne i sa ciljem da ojača kompanijsku poziciju na konkurentnom međunarodnom tržištu jasnije su definisane odgovornosti: filijala Hannover Messe International (HMI), koja će u budućnosti poslovati pod imenom Hannover Fairs International GmbH, postala je odgovorna za organizaciju svih međunarodnih izložbi i sajmova izvan Nemačke.
Konvencioni centar osvaja nagradu “Location Award”
Eksperti su odabrali Hanoverski konvencioni centar za pobednika 2010. godini za “Location Award”, nagradu za najbolju lokaciju. Žiri je bio naročito impresioniran fleksibilnošću i obimom prostora, kvalitetom usluga, objektima i komunikacionom infrastrukturom.
Opsežni portfolio manifestacija
Sa više od 50 organizovanih događaja godišnje – počevši od kongresa medicine do koncerata i sportskih događaja – hanoverski izložbeni centar privlači ogroman broj posetilaca. DM je označio 2010. kao svoju najuspešniju godinu u pogledu kongresa, konvencija i gostujućih događaja među kojima se izdvaja koncert AC/DC na kome je bilo prisutno oko 80.000 fanova.
2011 – Deutsche Messe jača svoj uticaj na tržište Rusije
U februaru je otvorena nova filijala Deutsche Messe RUS. Ovo predstavlja značajnu prekretnicu u jačanju uticaja DM u Istočnoj Evropi i otvara put kompaniji da bude glavni igrač na ovom brzorastućem tržištu.