Za izlagače

Šta nudimo izlagačima?

Sve zainteresovane firme se mogu obratiti direktno organizatoru sajma i ne moraju angažovati nas, kao zvaničnog zastupnika sajma, da bi nastupili kao izlagači na sajmu. Ipak, daleko je lakše uspešno se pripremiti za sajamski nastup ako imate uz sebe zastupnika sajma koji će Vam pružiti informacije o samom događaju, cenama i uslovima izlaganja, besplatne savete oko izbora lokacije i konstrukcije štanda, puta i smeštaja, pozivanja Vaših klijenata na sajam, privlačenja pravih posetilaca i negovanja kontakta sa njima nakon sajma.

Za uspešan sajamski nastup je nepohodna ozbiljna, temeljna priprema i naše iskustvo Vam pritom može biti od velike koristi. Naročito je ova pomoć značajna za firme koje po prvi put nastupaju na međunarodnim sajmovima u inostranstvu.

Naše usluge su besplatne za sve sajmove koji se nalaze u našem kalendaru.

Zašto izlagati na međunarodnim sajmovima?

Zašto izlagati na međunarodnim sajmovima?

Prodaja u 21. veku akcenat stavlja na pronalaženje pravih ljudi, pre nego na nalaženje velikog broja ljudi. U doba globalizacije više nije dovoljno da svoj posao obavljate samo sa klijentima iz svog okruženja. Ako želite da uspete i preživite, morate ići dalje i biti prisutni na globalnom tržištu.

Zato su sajmovi jako važni za ostvarivanje uspeha u biznisu jer predstavljaju mesto gde se industrije sreću i kao takvi su savršena platforma za  stvaranje poslovnih mreža.

Izlažući na međunarodnim sajmovima imate mogučnost da se nađete „licem u lice“ sa kupcima, predstavnicima vlada, medijima i drugim osobama ključnim za vašu oblast poslovanja. Ključ poslovnog uspeha leži u dijalogu.

Prednosti koje sajmovi pružaju:

Ciljana i motivisana publika

Od vitalnog je značaja pažljivo ciljati publiku. Televizija i štampa mogu otežati posao jer je većina čitalaca i gledalaca nezainteresovana za konkretnu poruku i sredstva su uzalud potrošena. Sa druge strane, sajmovi ciljaju upravo publiku koja je ključna za vaše poslovanje i sve osobe prisutne na sajmu su vaši potencijalni partneri.  Publika prisutna na sajmu je ozbiljna, fokusirna i spremna za ugovaranje poslova.

“Licem u lice” sa kupcima

Kada je u pitanju prodaja ili ugovaranje poslova, ne postoji zamena za ugovaranje posla “licem u lice”. Sajmovi vam upravo to omogućavaju - direktan kontakt. U razgovoru sa ljudima, možete saznati mnogo o osobama sa kojima želite da poslujete koje za rezultat može imati sklapanje dugoročnih partnerstava.

Unapređenje odnosa sa postojećim partnerima i mogućnost pronalaženja novih

Prilika da održite i unapredite odnos sa postojećim kupcima, predstavite ih timu, upoznate sa svojim novim proizvodima i uslugama, kao i prilika da pronađete nove. Sajmovi privlače stotine hiljada posetilaca u roku od par dana. Ovde možete ostvariti više poslovnih kontakata za par sati, nego što bi to učinili za godinu dana samoinicijativnog angažovanja.

Nalaženje novih distributivnih kanala
Osvajanje novih tržišta

Ako testirate novi proizvod ili planirate da uđete na nova tržišta, sajmovi su pravo mesto za vas.  Ovde možete upoznati kjlučne kupce za vaš proizvod, uštedeti na troškovima oglašavanja i dobiti odgovor brzo i direktno.

Predstavljanje / testiranje novog proizvoda
Razvoj / jačanje svesti kupaca o proizvodu
Unaprediti javnu sliku o kompaniji / korporacijski imidž

Prisustvo na sajmovima pruža vam jedinstvenu mogućnost da se prikažete u pravom svetlu. To je sjajna prilika da pokažete šta vi radite i kako to radite.

Pojačana medijska pokrivenost

Dobro organizovani sajmovi privlače pažnju medija. Tako je npr. CeBIT u Hanoveru privukao oko 11.500 novinara.

Upoznavanje sa konkurencijom i tržištem
Celokupna industrija na jednom mestu
Mesto susreta giganata

Većina najvećih i najuspešnijih svetskih kompanija posvećuju značajan deo svog marketinškog budžeta upravo nastupima na sajmovima. Postioci zato znaju da će najveća imena u industriji biti upravo tamo.

Zaključivanje ugovora

Na CeBIT-u u Hanoveru 2014. je, na primer, zaključeno više poslovnih ugovora vrednih 25 mlrd evra.

Umrežavanje

Kao mesto okupljanja mnoštvo kupaca i prodavaca, imate mogućnost da se povežete sa kolegama, prodiskutujete ideje i međusobno formulišete nove strategije.

Edukacija

Nastupajući na sajmovima, upoznajete se sa najnovijim dešavanjima u vašoj industriji. Imate priliku da upitate ljude iz svoje branše za savete, mišljenja i sugestije kako da poboljšate svoje poslovanje. Često se za vreme trajanja sajmova održavaju seminari koje možete posetiti i naučiti nove veštine.  

 

Saveti za izlagače

Pre sajma

Prezentacija vaših proizvoda i usluga je važna da biste vašu kompaniju predstavili na pravi način. Kada je u pitanju uređenje štanda, koristite jednostavne detalje i izbegavajte nepotrebne elemente u dizajnu jer proizvodi treba da budu u prvom planu, a ne štand. Interaktivnost je veoma važna, vodite računa o tome da omogućite posetiocima da isprobaju vaše proizvode na štandu.
Obratite pažnju na rasvetu.
Pažljivo odaberite boje štanda - tople boje privlače pažnju posetilaca.
Smanjite fizičke prepreke na štandu, napravite prostor što je više moguće otvorenim.
Stvari koje se kreću privlače pažnju.
Razmislite o tome da najkomunikativniji i najdruštveniji ljudi iz vaše firme budu na štandu, bez obzira na poziciju.


Obuka saradnika na štandu

Saradnici koji će predstavljati firmu na sajmu moraju biti dobro potkovani znanjem o proizvodima i uslugama koje prezentujete. Pored toga, bitno je da imaju opšte znanje o industriji, o sajmom sajmu, zemlji izlaganja itd.


Pozovite svoje klijente (pošta, e-mail i društvene mreže)

Pod pretpostavkom da ste odabrali pravi sajam, organizator sajma se potrudio da privuče ciljnu publiku. Ipak, ne možete se osloniti isključivo na organizatora sajma kada je u pitanju dovođenje posetilaca, već je potrebno da i sami obavestite svoje klijente da učestvujete na sajmu i pozovete ih da posete Vaš štand. Ovo važi kako za postojeće, tako i za potencijalne nove partnere, koje možete pozvati emailom, poštom ili preko društvenih medija, a najbolje je da kombinujete sva tri kanala.
U pozivnici možete ponuditi besplatnu sajamsku ulaznicu (štampanu ili kao kod koji posetioci unose na sajtu sajma) i predložiti da dogovorite sastanak na Vašem štandu. Obavezno pružite posetiocima informacije o novitetima i inovacijama, lokaciji vašeg štanda, proizvodima i uslugama koje ćete predstaviti, i eventualno posebnim događajima i prezentacijama koje organizujete tokom sajma.
Svakako postavite najavu učešća na sajmu na prvoj stranici vašeg web sajta, kao i u potpisu e-maila svih zaposlenih koji komuniciraju sa potencijalnim klijentima. Možete i da sastavite saopštenje za štampu povodom učešća na sajmu i poslati ga stručnim medijima u Vašoj branši.

Za vreme sajma

Zabeležite sve posete na štandu kako biste nakon sajma mogli da dalje negujete kontakt sa klijentima.

Nemojte ostavljati štand prazan, bez osoblja, jer je to neprofesionalno i ostaviće loš utisak kod posetilaca. Budite na štandu od otvaranja do zatvaranja sajma.

Posebnu pažnju obratite na medije, pripremite unapred izjave i saopštenja za štampu ("press-kit" sa fotografijama i tekstovima o firmi i novim proizvodima koji možete ostaviti i u press centru sajma, ako je organizator to predvideo).

Nakon sajma

Pošaljite dopis svim posetiocima vašeg štanda, najkasnije 2 nedelje nakon sajma, u kom ćete se zahvaliti na poseti i poslati informacije o Vašoj ponudi. Sa najozbiljnijim kontaktima ćete svakako nastaviti komunikaciju prema dogovoru na sajmu, poslati im ponude, kataloge, eksponate... Napravite evaluaciju broja ostvarenih kontakata tokom sajma i realizovanih poslova, npr. 6 ili 9 meseci nakon sajma (zavisno od uobičajenog tempa ugovaranja poslova u vašoj industriji).